متخصص پوست ، مو و لیزر

بهترین روش‌های افزایش رشد مو

یکی از بخش‌های مهم زیبایی چهره مخصوصا برای خانم‌ها مو است. البته این به این معنا نیست که آقایان از داشتن موهای سالم و پرپشت خوششان نمی‌آید. اما متاسفانه در آقایان تعداد افرادی که دارای چنین موهایی باشند کم است. بسیاری از این افراد در جستجوی روش‌هایی برای افزایش رشد مو هستند تا بتوانند رشد موهای خود را تسریع ببخشند. در این مقاله به معرفی بهترین روش‌ها برای افزایش رشد مو می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید:

بهترین روش‌های افزایش رشد مو

۱ – ماساژ ملایم پوست سر، داروهای موضعی و لیزرهای شانه‌ای

برای اینکه گردش خون در ناحیه سر بهبود یافته و رشد موها تسریع شود توصیه می‌شود که در طول روز به کمک سر انگشتان پوست سر خود را ماساژ دهید. با این روش اکسیژن بیشتری به موهای شما خواهد رسید. البته این روش در برخی از افرادی که پوست سر آن‌ها چرب است توصیه نمی‌شود زیرا افرادی که پوست سرشان چرب است ماساژ دادن کف سر یا شانه کردن بیش از اندازه مو باعث چرب شدن بیشتر مو می‌شود و در نتیجه مو بیشتر ریزش پیدا خواهد کرد. روش‌های دیگری نیز برای افزایش جریان خون وجود دارد که می‌توان از آن جمله به استفاده از ماینوکسیدیل اشاره کرد. لیزرهای شانه‌ای نیز امروزه وارد بازار شده‌اند. این لیزرها با کمک امواج لیزر کم‌توان کف سر را گرم کرده و عروق را تحریک کرده تا خون بیشتر جریان پیدا کند.

 

۲- پرهیز از بستن موها

استفاده از برس‌ها به صورت تهاجمی و استفاده از کش‌های سفت از رشد موها جلوگیری می‌کنند. همچنین بافت موها به نحوی که مو را در کشش قرار دهند نیز مانع رشد مو می‌شود. با اینکه استفاده از کش مو یا بستن و بافتن مو خوب است و از اصطکاک زیاد مو با لباس جلوگیری می‌کند، اما مو باید به شیوه‌ای درست و ابزار مناسب بسته شود. همچنین باید موها هر از چند گاهی هوا بخورند. اگر موها به طور مرتب بسته شوند و یا به صورت مداوم از روسری و کلاه استفاده شود باعث خواهد شد ریشه موها خفه شوند.

 

۳- پرهیز از مواد شیمیایی

رنگ و مش کردن موها و همچنین صاف و فر کردن آن‌ها باعث آسیب رساندن به ساقه مو می‌شود. استفاده مرتب از سشوار و اتوی مو باعث خشکی و کدری مو شده و در صورت استفاده مداوم از آن‌ها حتی ممکن است به ریشه مو هم صدمه بزند.

 

۴- شستشوی درست و مرتب مو

در هنگام شستشوی موی سر ۲ نکته مهم را باید مد نظر داشته باشید. باید موهای خود را خوب آب بکشید تا تمام اثر مواد شوینده از روی پوست سر شما از بین برود چراکه اگر مواد شیمیایی بر روی پوست سر باقی بماند ممکن است آن را تحریک کرده و به ریشه مو آسیب برساند و رشد مو را کاهش دهد. بهتر است درجه آب نیز کم بشود تا گردش خون تحریک پیدا کرده و باعث تسریع رشد موها شود.

 

۵- مدیریت استرس

استرس و اضطراب بالا باعث خستگی بدن شده و بی‌ثباتی و ضعف بدن را به دنبال دارد. این موضوع باعث می‌شود بر روی رشد موها اثر منفی گذاشته شود و رشد موها کند و یا متوقف شود.

 

۶- مراقبت‌های فردی

استفاده بیش از حد از محصولات بهداشتی سلامت موها را تهدید کرده و باعث می‌شود ریشه موها خفه شده و پوست سر به شدت تحریک شود. از این رو تا جایی که امکان دارد به موهای خود فرصت تنفس داده و بعد از شستشوی موهای خود از ماسک مو استفاده کنید، اما این کار را تنها یک بار در هفته انجام دهید. شستشوی روزانه موها معمولا توصیه نمی‌شود چراکه پوست سر را خشک کرده و این مساله باعث آسیب به رشد موها می‌شود.

 

۷- تغذیه مناسب

استفاده از رژیم غذایی متعادل و در بر گیرنده همه مواد مغذی به رشد موها کمک می‌کند.