متخصص پوست ، مو و لیزر

تزریق ژل جهت پرکردن خطوط اخم،خنده و گوشه دهان،حجم دهی به لب،برجسته کردن گونه و چانه

بسیار مهم است که تزریق ژل توسط پزشک متخصص پوست انجام شود  و مراجعه کننده هم  کاملا حق دارد که از پزشک خود نوع و مارک ژل تزریق شده را بپرسد . جعبه ژل باید در حضور شخص باز شود. سازمان های بسیار معتبری در دنیا وجود دارند که اعتبار  ژل های ساخته شده در کشورهای مختلف را تایید می کنند بطوریکه بعد از تست های مکرر و ازمایشات گوناگون انهم بعد از چند سال، بی عارضه بودن یا  کم عارضه بودن ژل های مختلف را تایید و یا رد می کنند . البته برای مردم عادی بسیار سخت و شاید غیر ممکن باشد که بدانند چه ژلی این تاییدیه ها را دارند  و کلا فلان ژل بی عارضه است یا نه ، لذا مراجعین باید به پزشک معتمد خود  اعتماد کنند و پزشک معالج هم نهایت صداقت را داشته باشد و نوع ژل تزریقی  را به بیمار خود معرفی کند.

ژلها به سه دسته ژلهای  موقت ،ژلهای نیمه دائمی و ژل های دائمی تقسیم می شوند. تزریق ژل های دائمی به دلیل عوارض بسیار زیاد و برانگیخته شدن واکنش بدن به هیچ وجه توصیه نمی شود ،در واقع بیشترین عوارضی که از تزریق ژل تا به حال دیده ایم و در ذهنمان ترس ایجاد کرده است ،مربوط به ژل های دائمی هستند. در مقابل ژل های موقت بسیار بیخطر هستند و جنس آنها هیالورونیک اسید است و چنانچه ندرتا  عارضه ای هم پیش بیاید می توان با تزریق هیالورونیداز (ماده ای که هیالورونیک اسید را تجزیه می کند) ،آن را از بین برد. ژل های نیمه دائمی معتبری هم در ایران وجود دارند که از کلسیم هیروکسی آپاتیت یا پلی کاپرو لاکتون تشکیل شده اند و ایمن هستند و تکنولوژی بالایی در ساخت آنها به کار رفته است که شانس عوارض را به حد اقل می رساند. البته اغلب ژل هایی که در کشورهای معتبر اروپایی خصوصا اروپای غربی و امریکا ساخته میشوند کاملا بی عارضه هستند ، البته مواردی  از عارضه وجود دارد که ربطی به کیفیت بد ژل تزریقی ندارد بلکه به علت  تکنیک غلط تزریق است مثلا اگر موضع خوب ضد عفونی نشود و شرایط تزریق  استریل رعایت نشود، در محل تزریق ممکن است عفونت ایجاد شود ,البته عوارض کوتاه مدتی هم در بعضی موارد در دو تا سه روز اول تزریق ممکن است بوجود بیاید ، مثل تورم و التهاب محل تزریق یا حتی کبودی و خون مردگی محل تزریق این موارد جزو عوارض محسوب نمی شوند ،در واقع این التهاب  ،نوعی واکنش بدن  در محل تزریق می باشد که کاملا طبیعی است و بسرعت هم حتی بدون درمان و گاها با تجویز کرم های موضعی و کمپرس سرد  طی چند روز خوب می شود .

ممکن است دوام  ژل دریک فرد با فرد دیگر چند ماهی تفاوت داشته باشد . تکنیک تزریق هم تا حدود زیادی در دوام ژل  تزریق شده تاثیر دارد ،. بطور خلاصه  مدت زمان اثر انواع ژل ها با مارک های   معتبر ساخته شده در دنیا از ۶ ماه تا  ۲ سال متغییر است .

البته زمانی که گفته میشود تاثیر فلان ژل تزریق شده یکسال است به این معنی نیست که اثر پر کنندگی ان در طول یک سال کامل است بلکه معمولا در شش ماه اول تزریق پر کنندگی ان خوب و مثل ماه اول است ولی از ماه ششم و هفتم  و ببعد تاثیر ان کمتر میشود و تا پایان یک سال کاملا اثر ان از بین می رود.

توجه:فریب قیمتهای پایین را نخورید . متاسفانه ژل های فاقد مجوز و حتی فاقد بسته بندی (فله ای) به قیمت بسیار ارزان و وسوسه کننده توسط افراد سودجو  به متقاضیان پیشنهاد می شود . این ژلها اکثرا ساخت کشور چین هستند .حتما به برچسب وزارت بهداشت بر روی جعبه ژل توجه فرمایید تا خدای نکرده دچار عوارض غیر قابل جبران نشوید.

روش های  تزریق دکتر مستوفی زاه ، منطبق با جدید ترین متد های روز اروپا و امریکا میباشد

jel1   jel2

در پایان به کاربردهای مختلف تزریق ژل اشاره می کنیم:

تزریق ژل خط خنده به منظور پر کردن آن

تزریق ژل لب و خط لب به منظور فرم دهی و حجیم شازی لب ها

تزریق ژل گوشه دهان به منظور پر کردن خطوط گوشه دهان و کاهش افتادگی گوشه لب

تزریق ژل گودی زیر چشم به منظور پرکردن گودی و کاهش تیرگی زیر چشم

تزریق ژل زاویه فکی به منظور زاویه سازی صورت

تزریق ژل گونه ها به منظور برجسته کردن گونه ها و لیفت ضورت

تزریق ژل چانه به منظور برجسته کردن چانه و اصلاح  فرم چانه

تزریق ژل در چروک های صورت به منظور پرکردن آنها

 

زاویه سازی فک و چانه